Vilseledande marknadsföring, sa Bull

Å hej å hå å vips så var det onsdag. Idag skriver vi den åttonde april i Skeppsboken och det är 22 dagar kvar till Nollpunkten. Igår berättade jag att undertecknad skriverska emottagit klagomål angående vilseledande marknadsföring, så det är väl bäst att vi tar och lägger korten på bordet. Igen.

Den här bloggen – Argbiggan – är gammal som gatan, men nedräkningen till Nollpunkten började vi med den första november ifjol. Då höll Femman som bäst på att försöka köpa ett hus åt oss och vi hade lovat att ändra flyttplanerna från september 2027 till så snart som möjligt.

Hade vi kunnat släppa allt och flytta över utan förberedelser? Jorå, det hade vi väl, men så jäkla kul hade det nog inte varit. Inte så värst smart heller.

Problemet är att man måste skilja på sak och person(er).

I det här fallet innebär det att vi å ena sidan kan säga att det hade varit underbart att strunta i teknikaliteterna och bara tänka på småpiraterna och de vuxna barnen jag inte kunnat krama på flera år. För så är det ju. De fattas mig och jag längtar alltid efter dem.

Men å andra sidan måste vi också förhålla oss till verkligheten och där är det inte fullt så enkelt.

Redan första veckan skrev jag att sista april var ett måldatum. Kanske kunde det bli tidigare – kanske måste det bli senare. Nu blev det inget av med det första huset vi tittade på, så att flytta tidigare var inte längre aktuellt.

Vi fortsatte med flyttförberedelserna och nedräkningen tickade på. Sedan fick vi ett erbjudande om flytthjälp i juli och efter en (rätt kort) överläggning bestämde vi oss för att det var den bästa lösningen.

Det blir alltså flytt i juli, men exakt datum är inte satt än. Beträffande nedräkningen hade jag redan sagt – vid flera tillfällen – att jag såg den mer som en termometer än som en enkel raket. Går vi in i maj så börjar vi räkna minusdagar tills vi landat i vårt nästa hem.

Och det är alltså här som vissa känner sig förda bakom ljuset. De tycker det blir slitsamt att räkna neråt efter noll. Men vet du? Vi kan ju inte flytta för att det ska passa någon annan. Inte ens om det handlar om de allra närmaste och mest älskade.

En juliflytt betyder att vi får fler händer som hjälper till och flera som kan turas om att köra. Det betyder att vi kommer till Sverige när familj och vänner har semester och kan hjälpa oss att komma i ordning på andra sidan.

Det beyder också två extra månaders sparande och att vi kan komma igång med äppelpajandet innan vi ens packat färdigt här. Och det ska vi prata mer om senare i veckan. Äppelpajandet alltså. För det är ju just det som är Nollpunkten.

🤍Kram påre! Jag hoppas du inte är allt för besviken på mig.

Lämna ett svar

Upptäck mer från Argbiggan, Äppelpaj och Andra Bullar

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa